Page content

article content

Vijf tips om meer leads in jouw sportschool te krijgen

Uit onderzoek blijkt dat een sportschool tot ongeveer 30% van zijn leden ziet vertrekken. Dit zal aan de voorkant goedgemaakt moeten worden. Wij hebben vijf tips die jou daarbij gaan helpen.

  1. Zorg voor een goed werkende website

Wij zien nog veel te vaak dat er wel een website is, maar in vele gevallen zijn daar nogal wat problemen mee. Je kunt dan denken aan bijvoorbeeld:

  • Beperkte mogelijkheid om contact op te nemen
  • Niet goed vindbaar in Google
  • Pagina’s die niet werken
  • Duidelijke call to actions

Een goed werkende en conversie gerichte website kan jouw eigen marketing machine zijn!

  1. Richt een Facebook advertentie account in

Veel fitnessondernemers die zelf adverteren via social media gebruiken de “promoot” knop van Facebook om hun berichten onder de aandacht te brengen. Op deze manier is de kans groot dat je niet de juiste doelgroep benaderd waardoor je kostbaar budget verspilt. Zorg ervoor dat je altijd adverteert vanuit de ad manager van Facebook zodat je de juiste berichten aan de juiste doelgroep kunt tonen. Daarnaast geeft SIT je de mogelijkheid om verschillende berichten te testen en zo tot de ideale advertentie te komen.

  1. Maak een aparte landingspagina gericht op jouw specifieke aanbod

Stuur potentiële klanten vanuit een bericht niet zomaar naar een willekeurig pagina toe, zorg er altijd voor dat je een pagina hebt die aansluit bij het aanbod uit de advertentie. Als je iemand een bepaald programma beloofd dan verwacht diegene ook dat hij of zei op een pagina komt die daarover gaat. Zorg er ook voor dat een bezoeker eenvoudig zijn of haar gegevens achter kan laten, maak het zo eenvoudig mogelijk. Ga dan ook niet vragen of ze jou willen bellen of mailen maar zorg dat je zelf het initiatief kunt nemen.

  1. Volg de leads snel en zorgvuldig op

De opvolging van de leads die je binnen krijgt moet snel en zorgvuldig worden opgepakt. Vaak vullen potentiele klanten meerdere contact formulieren in of zijn ze vrij snel vergeten dat ze iets ingevuld hebben. Bel daarom binnen 24 uur op, ons advies is hoe sneller hoe beter. Zorg er daarnaast voor dat je gebruikt maakt van een overzichtelijk systeem waarmee je de lead opvolging goed kunt monitoren en afspraken in vast kunt leggen.

  1. Zorg dat de sales in jouw club of studio op orde is

Ontvang de leads op een positieve wijze bij jou in de club, indien ze dat willen laat ze lekker een keer mee trainen of geef op zijn minst een uitgebreide rondleiding. Luister goed naar de klant en inventariseer de behoefte. Hier kun jij jouw sales gesprek perfect op afstemmen en een concreet aanbod doen. Laat iemand ook niet zomaar de deur uitlopen probeer altijd op zijn minst een goede intake te doen waarin je de klant het gevoel geeft dat hij bij jou op de juiste plek zit. Ze komen immers niet zomaar bij je langs de eerste stap hebben ze al gezet jij hoeft de bal er nu alleen nog maar in te schieten!

Heel veel succes met deze tips, heb je nog vragen of kom je ergens niet uit? Bij ons kun je altijd terecht, ook voor een vrijblijvende extra tip mag je altijd contact opnemen.

Comment Section

0 reacties op “Vijf tips om meer leads in jouw sportschool te krijgen

Plaats een reactie


*