Page content

article content

Social media uitbesteden voor de fitnessbranche

Social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Dagelijks besteden miljoenen mensen meer en meer tijd door op verschillende social media kanalen. Je ziet dan ook steeds meer onderscheid tussen doelgroepen die gebruik maken van verschillende social media kanalen. Je kunt dan ook rustig stellen dat ieder kanaal een eigen doelgroep heeft die je kunt gaan benaderen. Jong of oud, man of vrouw maar ook verschillende leeftijden zijn allemaal op de verschillende kanalen te vinden. Denk dus ook goed na wat je gaat plaatsen en waar je je op richt. Gewoon maar posten om maar berichten online te krijgen kost veel tijd en is in de meeste gevallen weinig effectief.

Voor de fitnessbranche zorgt de verscheidenheid aan social media kanalen dan ook volop voor kansen om met jouw doelgroep in contact te komen! Je kunt ervoor kiezen om dit zelf te gaan doen maar je kunt dit ook uitbesteden, maar daar later meer over laten we eerst eens verder kijken naar social media in Nederland.

Waar bevinden jouw doelgroepen zich op social media?

In Nederland zijn verschillende social media kanalen populair, daarnaast zijn er nog een aantal minder populaire kanalen. Let op dat de minder populaire niet minder interessant kunnen zijn, het kan best zijn dat jouw doelgroep hier sterk vertegenwoordigd is!

We zien een aantal opvallende cijfers als we naar de verschillende kanalen kijken:

  • Whatsapp: 12,1 miljoen gebruikers
  • Facebook: 10,4 miljoen gebruikers
  • YouTube, 9,1 miljoen gebruikers
  • Instagram: 5,6 miljoen gebruikers
  • LinkedIn, 4,7 miljoen gebruikers
  • TikTok, 4,5 miljoen gebruikers

Whatsapp wordt door vele van ons niet gezien als social media maar de werkelijkheid is toch anders. Het is een sociaal platform dat door velen gebruikt wordt om berichten uit te wisselen. Daarbij is het tegenwoordig onderdeel van Facebook waarmee het tegenwoordig ook in het advertentieplatform van Facebook terug te vinden is.

Voor de fitnessbranche bevind de grootste doelgroep zich op de kanalen van Facebook en Instagram. Op Facebook bevinden zich vooral mensen in de leeftijd van 20 tot 80 jaar, weliswaar zijn de leeftijden van boven de 30 sterker vertegenwoordigd maar dit is een breed scala aan potentiële klanten!

Op Instagram zien we vooral 15 tot 19 jaar en 20 tot 39 jaar terug komen, kies je dus voor beide kanalen om jouw doelgroep te bereiken dan kun je hier per leeftijd buitengewoon goed berichten voor plaatsen.

Een nieuw en opkomend social media platform is TikTok. TikTok heeft in een korte tijd veel populariteit gekregen in de wereld, zo ook in Nederland. In mei van dit jaar stond de teller op 3,5 miljoen gebruikers. Nu een halfjaar later is het aantal gebruikers van TikTok gestegen naar 4,5 miljoen gebruikers. Door de grote groei zijn hier veel mogelijkheden om naamsbekendheid te krijgen, vooral onder de jongeren.

Zelf berichten plaatsen op social media

Als je een sportschool, yoga studio of ander fitnessbedrijf met voldoende personeel hebt dan kun je ervoor kiezen om een medewerker vrij te maken die op jullie social media kanalen gaat posten. Misschien heb je zelfs wel een afdeling binnen je bedrijf dat is natuurlijk helemaal top. Maar ben je niet in staat om hier iemand of meerdere personen aan te nemen overweeg dan serieus om je social media uit te besteden bij een online marketing bureau dat gespecialiseerd is in social media campagnes. In onze ogen heeft social media enkel en alleen zin als dit op de juiste manier en met de juiste kennis ingezet gaat worden.

Social media uitbesteden bij een online marketing bedrijf

 Bij Sportleads helpen wij inmiddels vele fitnessondernemers die hun social media uitbesteden. De voordelen hiervan zijn:

  • Het scheelt jou enorm veel tijd die je in nu in je klanten kunt investeren
  • Het rendement is hoger waardoor de opbrengsten een stuk interessanter zijn
  • Je hebt veel sneller resultaat dat vaak ook nog eens blijvend is
  • Je ontvangt direct meer leads in je inbox
  • Een professionele opzet en inzet van conversie gerichte landingspagina’s

Als je er dus voor kiest om jouw social media uit te besteden dan heeft dit best wel een aantal voordelen. Wij hebben inmiddels vele jaren ervaring met social media uitbesteden in de fitnessbranche, onze leadcampagnes hebben gemiddeld 20-25 per campagne die jouw inbox invliegen. Hierdoor schrijf jij meer leden in en bouw je dus een stabiele business op samen met een online marketing partij die de sport en fitnessbranche door en door kent!

Onze werkwijze:

  • Een gratis uitgebreide intake waarin we elkaar leren kennen en wij samen met jou gaan kijken naar je bedrijf en huidige (online) marketing
  • Opbouw van conversie gerichte landingspagina’s op basis van jouw programma’s en doelgroepen
  • Inzetten van krachtige social media en Google campagnes om direct leads in jouw inbox te krijgen
  • Sales ondersteuning, heb jij moeite met sales? Geen probleem ook hier kunnen we jou in adviseren en coachen

Meer weten? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende marketing scan, samen gaan we werken aan een krachtige marketing strategie die jouw meer omzet gaat geven!

 

Comment Section

0 reacties op “Social media uitbesteden voor de fitnessbranche

Plaats een reactie


*