Page content

article content

Hoe hou je als personal trainer of sportschool persoonlijk contact met je leden?

Nu de overheid heeft bepaald dat de maatregelen tot 28 april worden verlengd gaan we verder op zoek naar mogelijkheden om met onze klanten in contact te blijven. Is het verplaatsen van het persoonlijk contact naar een online omgeving een goed idee?

Sportscholen zijn volledig gesloten en blijven dit helaas voorlopig nog wel even, personal trainers hebben nog beperkte mogelijkheden om met hun klanten te trainen. Hierdoor moeten we op zoek naar meerwaarde voor onze klanten, maar willen we er vooral ook voor zorgen dat onze klanten gezond blijven.

Inmiddels zijn we allemaal al wel bekend met de mogelijkheid om bijvoorbeeld via Zoom online in contact te komen met onze klanten. En in een tijd als deze is dat belangrijker dan ooit!

Online in contact met de klant

Het belang van persoonlijk contact is groot, het zorgt voor een betere retentie, je geeft een grote meerwaarde aan de klant en het geeft positieve energie in deze bizarre tijd.

Geef je klanten bijvoorbeeld de mogelijkheid om 1 keer per week een 10 minuten Zoom meeting in te boeken. In die 10 minuten bespreek je dan een persoonlijk schema voor thuis, een voedingsschema of geef je een stukje mental coaching. Heb je normaal gesproken een groepsles op woensdagavond, geef deze groepses dan nu digitaal. Geef jouw leden de mogelijkheid om zich via de online agenda in te schrijven en breng ze op het afgesproken tijdstip bij elkaar! Je zal verbaast zijn over het positieve effect dat dit samenbrengen van mensen heeft.

Sommige sportscholen en personal trainers hebben dit al ingericht, helemaal top! Wij gaan er dan ook vanuit dat deze ondernemers hier nu ook al goede resultaten mee boeken. Sterker nog er zijn verhalen van ondernemers die een (kleine) stijging realiseren.

Er zijn ook voldoende fitnessondernemers die dit nog niet goed voor elkaar hebben. Wij werken hard aan een kant en klare oplossing waarmee je deze processen kunt gaan automatiseren. Door op een slimme manier om te gaan met techniek kan dit proces straks volledig geautomatiseerd online plaatsvinden. We versturen een mailing naar de klant met een aankondiging, integratie van het boeking systeem in de website en het online plaats laten vinden van de lessen brengen wij allemaal voor jou samen. Hier volgt zeer snel meer informatie over!

Aangepaste tarieven voor online  training

Moeten we dan ook met aangepaste tarieven gaan werken voor onze online trainingen? Die keus ligt volledig bij jou als ondernemer. Korting geven op bestaande abonnementen is altijd een risico, van nature raken we daaraan gewend en op het moment dat we weer meer moeten gaan betalen schrikken we daar van. Het uitgangspunt van deze online activiteiten is het behouden van jouw klanten door middel van waarde en kennis voor de abonnementen die ze bij jou hebben. Ideaal is het dat je op deze manier de bestaande abonnementen in stand kunt houden. Mocht dit lastig zijn dan zou je een tijdelijk online abonnement aan kunnen bieden. Je zou dit eventueel met je klanten kunnen bespreken en de verschillende opties aan kunnen bieden.

Mocht je hulp nodig hebben in de communicatie met je leden neem dan contact met ons op wij helpen jou in deze periode graag.

Wij zijn als Sportleads betrokken bij de branche waar wij in werken. Onze kennis die wij in de markt opdoen delen wij graag met iedereen die in de fitnessbranche werkzaam is. Het eigenbelang is op dit moment ondergeschikt samen zorgen we ervoor dat we een krachtige branche blijven! #samensterk

Joost de Niet

Mede eigenaar sportleads

Comment Section

0 reacties op “Hoe hou je als personal trainer of sportschool persoonlijk contact met je leden?

Plaats een reactie


*