online fitnessmarketing

Wil jij ook meer leden in jouw fitnessclub, personal training studio of fysiotherapie praktijk? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij zorgen voor meer leads en leden, hoe wij dit doen? Wij hebben ruim 10 jaar ervaring met Facebook campagnes, Google optimalisaties en website optimalisatie. Voor een fitness studio is het van belang dat het aantal nieuwe leden blijft toenemen. Lees snel verder hoe jij online fitnessmarketing in kunt gaan zetten om jouw doelen te behalen!

Hoe krijg ik meer leden in de club of praktijk?

De snelste manier om nieuwe leden te krijgen is door fitnessmarketing via Facebook en/of Instagram. Met een lead campagne via Social Media bereik je heel snel en heel gericht de juiste doelgroep.

De juiste communicatie is van essentieel belang voor nieuwe leads

Het niet voldoende om de potentiële sporters alleen te bereiken, maar het is ook van belang om ze te prikkelen. Dit doe je door sterke communicatieteksten. Het is van belang om binnen 2- seconden de boodschap over te brengen. Zorg voor maar 1 doel per pagina op de website. In de meest gevallen is dit een call to action die de juiste trigger bevat. De potentiële lead heeft een probleem om bijvoorbeeld af te vallen, jij hebt de call to action door middel van bijvoorbeeld een back in shape programma.

Meten, analyseren en optimaliseren

Blijf de resultaten meten op de pagina. Een aantal punten die je in de gaten moet houden en kunt gaan optimaliseren:

• Aantal personen op deze pagina
• Bounce%
• Contact opgenomen
• Geen contact opgenomen
• Verschil in verkeersbronnen
• Mobiel VS PC

Vergeet de A/B Test niet

Test verschillende afbeeldingen en teksten op een pagina en in de advertentie, op die manier kun je op basis van de data uiteindelijk de beste versie ontwikkelen. Blijf hier ook mee doorgaan!

Google Adwords als onderdeel van jouw online fitnessmarketing strategie

Google Adwords is een effectieve manier om nieuwe leden te krijgen. Je kunt met Google Adwords personen bereiken in de gewenste demografische gebieden en op de gewenste zoekwoorden. Wanneer je Google Adwords goed instelt kun je precies zien via welke zoekwoorden er contact met je is opgenomen en hoeveel je hiervoor hebt betaald.

Nee, Google Adwords kost geen geld, dit is een gewaagde stelling. Maar als je dit goed doet dan heb je iedere maand een stabiele aanvoer van leads. Jij bepaald zelf hoeveel geld je uitgeeft, en als je iedere maand leden inschrijft verdien je geld! Wij hebben opdrachtgevers waarbij de totale business bijna draait door de leads via Google Adwords. Wees dus niet bang om te investeren in Google Adwords.

Maak gebruik van longtail zoekopdrachten op Google

Even een voorbeeld. Stel je hebt een sportschool in Amsterdam. Dan is het vrij logisch om te adverteren op Sportschool + Amsterdam op Google, toch? Maar dit doen de meeste concurrenten natuurlijk ook, waardoor de klikprijs op populaire zoekwoorden stijgt.

Probeer daarom te adverteren op meerdere zoekwoorden/zinnen ook wel longtail zoekopdrachten genoemd. Voorbeeld voor een sportschool in Amsterdam zou kunnen zijn:
• Goedkope sportschool in Amsterdam- zuid
• Sporten onder begeleiding in Amsterdam zonder abonnement
• Afvallen onder persoonlijke begeleiding in Amsterdam

Lontail zoekopdrachten zijn een stuk goedkoper en vaak werken juist dit soort zoekopdrachten het beste om meer aanmeldingen te krijgen in de fitnesstudio.

Zet retargeting campagnes in

Voor het eerste bezoek betaal je het meest. En vaak onderneemt een bezoeker pas bij het tweede of de derde bezoek op de website een actie. Het is daarom van belang om onder de aandacht te blijven bij de geïnteresseerde. Dit doe je met Retargeting campagnes. Op deze manier blijf je onder de aandacht en vergroot je enorm de kans dat de geïnteresseerde daadwerkelijk contact met je gaat opnemen.

Maak het meetbaar voor jezelf

De kracht van online marketing is dat bijna alles meetbaar is. Je moet weten wat je uitgeeft en wat je uit mag geven voor een lead en/of een nieuwe klant. Op basis hiervan kun je de campagnes verder optimaliseren. Online marketing is een kwestie van analyseren en optimaliseren. Wanneer de campagnes eenmaal winstgevend zijn, kun je deze opschalen om meer leads te generen.

Zet een marketing jaarkalander op

Voor een goede online fitnessmarketing strategie is het van belang om verschillende acties in het jaar uit te voeren. Zoals als je weet zijn bijvoorbeeld de maanden januari en februari erg belangrijk. In deze periode schrijven veel mensen zich in. Ook september is een belangrijke maand voor nieuwe leden. De maanden rond de zomervakantie zijn over het algemeen de mindere maanden. In de maanden kun je dan bijvoorbeeld gerichte marketing acties uitvoeren, zoals 20 vrouwen gezocht voor een summerbody in 60 dagen etc. Het is van belang dat je een marketingjaarkalander uitwerkt.

Waarom klanten kiezen voor Sportleads.nl?

• Ze krijgen meer aanvragen via de website
• Meer leden in hun fitnesscentrum of fysiotherapie praktijk
• Eventueel goede begeleiding in het sales traject
• Meer leads door middel van leadgeneratie 20 á 25 leads per maand

Wil je meer weten?

Onze doelstelling is het aanleveren van leads en nieuwe klanten. Onderzoek wijst uit dat bedrijven in de sport en fitnessbranche veelal te maken hebben met een ledenverlies van 30%. Als je dus niets doet loopt het ledenbestand ieder jaar flink terug. Wij gaan je helpen om dit aan de voordeur goed te maken! Wil jij ook meer leden? Bekijk onze pakketten en start vandaag nog!

Comments are disabled.