Page content

article content

Tips om meer online kaarten te verkopen voor het sportevenement

Ga jij een sportevenement promoten en wil je zoveel mogelijk kaarten verkopen? Dan zijn de onderstaande tips ideaal voor jou. Met de onderstaande tips loop jij voor op de concurrentie en maak je direct de juiste start met het promoten van je evenement.

Tip 1. Werk met een online betaalsysteem

Het is van belang dat de bezoekers al vooraf een kaartje kunnen kopen. Daarom is het van belang je werkt met een online betaalsysteem voor sportevenementen. Wij hebben in samenwerking met Novatickets een online ticketsysteem op de markt gebracht speciaal gericht sportevenementen. Je kunt nu GRATIS gebruik maken van het online betaalsysteem voor evenementen. De bezoekers betalen 1,- incl. btw. Per aankoop. Jij hoeft hier verder niks voor te doen.  Zo succesvol en gemakkelijk is het promoten van een sportevenement nog nooit geweest.

Je maakt direct gebruik van:

  • Een online betaalsysteem voor de kaartjes voor de bezoekers
  • Gratis App om de kaartjes aan de kassa te scannen
  • De kaartjes zijn te bestellen via onze website, de eigen website, Facebook & Instagram
  • De kaartjes kunnen door de bezoekers getoond worden op de mobiele telefoon (samen milieubewust)

Neem direct contact met ons voor meer informatie.

Tip 2. Maak verschillende prijzen en pakketten

In dit voorbeeld gaan we gaan ervan uit dat je €10,- wilt ontvangen voor een entreeticket. In de beginfase werk je met een EarlyBird actie. Bijvoorbeeld de eerste 25 bezoekers kunnen een kaartje kopen voor €7,50. Na de EarlyBird fase kun je nog een actie doen met groepstickets, bijvoorbeeld een vrienden kaart voor 4 personen voor 30,- of een gezinsactie etc. In elk geval werk je met een kortingsactie voor een bepaalde periode. Je hebt dus de beginfase/Earlybirdfase, vriendenfase, en dan komt de reguliere fase. In de reguliere fase verkoop je de tickets voor €10,- en maak je duidelijk dat de kaarten aan de deur bijvoorbeeld €17,50 zijn. Een flink stuk duurder, zodat je meer vooraf gaat verkopen en meer geld direct op je rekening krijgt. Ook kun je in de reguliere fase ook weer werken met groepskortingen, nadat je kaarten hebt verhoogd naar bijvoorbeeld €12,50.

Tip 3. Werk altijd met een tijdsdruk

Elke fase heeft een begin- en einddatum. En vooral de einddatum en/of het aantal beschikbare kaarten wordt gecommuniceerd. Dit doe je om de druk op te voeren, zodat je in deze fase meer gaat verkopen. Tijdsdruk is een belangrijk element om mee te nemen in de communicatie uitingen.

Tip 4. Marketing COMMUNICATIE is The KEY

Denk goed na over de communicatie die je gebruikt per fase. In het begin wil je sturen op de Earlybirds tickets. Gebruik dan communicatieteksten, zoals

  • Nu de laatste 10 kaarten voor €7,50 aan de deur €15,-!
  • Vriendenkorting voor 4 personen nu voor 30,- ipv. €40,- tot en met volgende week vrijdag
  • Korting, Tijdsdruk en Beperkt aantal beschikbaar, werkt goed in de marketing. Neem dit mee in de communicatie!

Tip 5. Werk met een marketing- en contentkalander

Werk een marketingkalander voor jezelf uit waarin je de begin- en einddatum bepaald per fase met daarin de verschillende communicatie uitingen. Ook is het van belang om te bepalen op welke kanalen je welke berichten gaat plaatsen. Maak een contentkalander voor Facebook, voor Instagram en eventueel voor je eigen website.

Tip 6. Maak marketingbudgetten vrij om te adverteren op Social Media

Facebook en Instagram zijn krachtige marketingkanalen om in te zetten om het sportevenement onder de aandacht te brengen en om meer kaarten te verkopen. Op Social Media kun je heel gericht personen targetten op interesses, leeftijd, demografische gebieden en meer relevante gegevens. Met het ticketsysteem van Novatickets, kun je direct online tickets verkopen via Facebook en Instagram. Wees niet bang om te investeren in online promotie, bijvoorbeeld via Facebook.

Online betaalsysteem voor sportevenementen

Maak nu direct gebruik van ons online betaalsysteem voor sportevenementen om meer kaarten te verkopen voor het sportevenement. Hoe werkt het online betaalsysteem voor sportevenementen?

  • Je stuurt ons de gegevens van het evenement, datum, prijzen en locatie
  • Je stuurt ons de promotietekst van het evenementen met de foto’s
  • Je krijgt van ons binnen één werkdag de betaallink
  • De betaallink kun je vervolgens op de website vermelden en op Social Media
  • Je krijgt als bonus een betaallink op onze website voor meer bereik
  • Je krijgt binnen 2- werkdagen na het evenement uitbetaald
  • Je ontvangt alle namen en emailadressen van de bezoekers om in te zetten voor het volgende evenement

Je krijgt van ons:

  • Een online betaalsysteem voor de kaartjes voor de bezoekers
  • Gratis App om de kaartjes aan de kassa te scannen
  • De kaarten zijn te bestellen via onze website, de eigen website, Facebook & Instagram
  • De bezoeker ontvangt van ons direct na de betaling een kaartje in de mailbox
  • De kaartjes kunnen door de bezoekers getoond worden op de mobiele telefoon (samen milieubewust)
  • Duidelijk overzicht van de statistieken van de aankopen

 

Ga jij een sportevenement organiseren en promoten en wil je zoveel mogelijk kaarten verkopen? Zorg er dan voor dat je de bovenstaande tips gaat toepassen en gaat werken met ons betaalsysteem om meer kaarten online te verkopen.

Bekijk hier alle informatie over het online ticket verkoopsysteem voor sportevenementen.  

Neem direct contact met ons voor meer informatie.

Comment Section

0 reacties op “Tips om meer online kaarten te verkopen voor het sportevenement

Plaats een reactie


*