Page content

article content

Online fitness marketing

Wil jij ook meer leden in de fitnesstudio? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij zorgen voor meer leads en leden. Hoe wij dit doen? Wij hebben al meer dan 10 jaar ervaring met Facebook campagnes, Google optimalisaties en website optimalisatie. Voor een fitnesstudio is het van belang dat het aantal nieuwe leden blijft toenemen.

Hoe krijg ik meer leden in de fitnesstudio?

De snelste manier om nieuwe leden te krijgen in de fitnesstudio is door lead campagne via Facebook en/of Instagram op maat uit te voeren. Met een lead campagne via Social Media bereik je heel snel en heel gericht de juiste doelgroep. Wil je hier meer over weten? https://sportleads.nl/lead-generatie-voor-sportclubs/

De communicatie is van essentieel belang voor leden

Het niet voldoende om de potentiele sporters alleen te bereiken, maar het is ook van belang om ze te prikkelen. Dit doe je door sterke communicatieteksten. Het is van belang om binnen 2- seconden de boodschap over te brengen. Zorg voor maar 1 doel per pagina op de website. In de meest gevallen is dit een contactmogelijkheid. Maak het zo makkelijk mogelijk voor de gebruiker.

Blijf de resultaten meten op de pagina. Een aantal punten waar je pagina op dient te optimaliseren.

Meten, analyseren en optimaliseren

  • Aantal personen op deze pagina
  • Bounce%
  • Contact opgenomen
  • Geen contact opgenomen
  • Verschil in verkeersbronnen
  • Mobiel VS PC

Vergeet de A/B Test niet

A/B testen tussen landingspagina’s is van belang.

Google Adwords inzetten voor de Fitnesstudio

Google Adwords is een krachtige manier om nieuwe leden te krijgen. Je kunt met Google Adwords personen bereiken in de gewenste demografische gebieden en op de gewenste zoekwoorden. Wanneer je Google Adwords goed instelt kun je precies via welke zoekwoorden er contact met je is opgenomen en hoeveel je hiervoor hebt betaald. Ja, Googel Adwords kost geld, maar laat je hieronder niet afschrikken. Wij hebben opdrachtgevers waarbij de totale business bijna draait door de leads via Google Adwords. Wees dus niet bang om te investeren in Google Adwords.

Maak gebruik van longtail zoekopdrachten op Google

Even een voorbeeld. Stel je hebt een sportschool in Amsterdam. Dan is het vrij logisch om te adverteren op Sportschool + Amsterdam op Google, toch? Maar dit doen de meeste concurrenten natuurlijk ook, waardoor de klikprijs op populaire zoekwoorden stijgt. Probeer daarom te adverteren op meerdere zoekwoorden/zinnen ook wel longtail zoekopdrachten genoemd. Voorbeeld voor een sportschool in Amsterdam zou kunnen zijn:

  • Goedkope sportschool in Amsterdam- zuid
  • Sporten onder begeleiding in Amsterdam zonder abonnement
  • Afvallen onder persoonlijke begeleiding in Amsterdam

Lontail zoekopdrachten zijn een stuk goedkoper en vaak werken juist dit soort zoekopdrachten het beste om meer aanmeldingen te krijgen in de fitnesstudio.

Zet krachtige retargeting campagnes op voor de fitnesstudio

Voor het eerste bezoek betaal je het meest. En vaak onderneemt een bezoeker pas bij de tweede of de derde bezoek op de website een actie. Het is daarom van belang om onder de aandacht te blijven bij de geïnteresseerde. Dit doe je met Retargeting campagnes. Op deze manier blijf je onder de aandacht en vergroot je enorm de kans dat de geïnteresseerde daadwerkelijk contact met je gaat opnemen.

Maak het meetbaar voor jezelf

De kracht van online marketing is dat bijna alles meetbaar is. Je dient te weten wat je uitgeeft en wat je uit mag geven voor een lead en/of een nieuwe klant. Op basis hiervan kun je de campagnes verder optimaliseren. Online marketing is een kwestie van analyseren en optimaliseren. Wanneer de campagnes eenmaal winstgevend zijn, kun je deze opschalen om meer leden te generen.

Zet een marketing jaarkalander op

Het is van belang om verschillende acties in het jaar uit te voeren. Zoals als je weet zijn de maanden januari en februari erg belangrijk. In deze periode schrijven veel mensen zich in. Ook september is een belangrijke maand voor nieuwe leden. Voor de maanden voor de zomervakantie zijn over het algemeen de mindere maanden. In de maanden kun je dan bijvoorbeeld gerichte marketing acties uitvoeren, zoals 20 vrouwen gezocht voor een beachbody in 60 dagen etc. Het is van belang dat je een marketingjaarkalander uitwerkt.

Waarom fitnesstudio’s kiezen voor Sportleads.nl?

  • Aanvragen krijgen via de website
  • Meer aanmeldingen krijgen voor de fitnesstudio
  • Aanmeldingen krijgen voor crossfit
  • Aanmeldingen krijgen voor Person Trainers
  • (Salesfunnel opzetten die converteert automatische verkoopmachine)
  • Meer leads door middel van leadgeneratie 20 á 25 leads per maand

 

Wil je meer weten?

Onze doelstelling is het aanleveren van leads. Onderzoek wijst uit dat fitnesstudio’s veelal te maken hebben met een ledenverlies van 30%. Als je dus niets doet loopt het ledenbestand ieder jaar flink terug. Wij gaan je helpen om dit aan de voordeur goed te maken!  Wil jij ook meer leden? Neem dan contact met ons op.

Neem contact met ons op voor meer informatie 

Comment Section

0 reacties op “Online fitness marketing

Plaats een reactie


*